نوشته شده توسط : بیتا زارع

کشاورزی مدرن

می‌دانید که منابع کره زمین محدود است و این سیاره روز به روز فشار بیشتری را از سمت انسان‌ها تحمل می‌کند. آب شیرین در حال کم شدن است و شاید تا چندین سال آینده اولین سفرهای فضایی به مریخ آغاز شود. اما این‌ها نمی‌تواند مانع تکامل انسان و تلاش او برای پیشرفت و ایجاد زندگی بهتر روی این کره خاکی شود. این اتفاق به لطف علم امکان‌پذیر است.

کشاورزی مدرن یک منجی است که می‌تواند جمعیت روزافزون انسان‌ها را با استفاده از منابع محدود و بدون آسیب رساندن به طبیعت تغذیه کند. کشاورزی نوین به اعداد، مدیریت منابع و بازخوردها متکی است. علاوه بر این تمام سعی خود را بر کسب اطمینان از عدم وجود مشکل می‌گذارد. کشاورزی آنلاین روش کارآمدی است که با استفاده از منابع محدود آب، انرژی و فضا، تقاضای فزاینده انسان‌ها برای مواد غذایی را تامین می‌کند.

اما کشاورزی مدرن به چه صورت انجام می شود؟ باید به شما بگوییم، عناصر و ابزار های مختلفی در کشاورزی مدرن دخالت دارند که هر کدام را به شما معرفی می کنیم.

1-  ابزار های الکترونیکی :

شاید یکی از برترین ابزار ها در زمینه کشاورزی مدرن و پیشرفته ابزار های الکترونیکی باشند. این ابزار می توانند به عنوان یک حسگر مانند پیرانومتر که می تواند نور خورشید را اندازه گیری کنند باشند و یا می توانند در نقش یک آنالیزور خاک حضور داشته باشند. امروزه ابزار های الکترونیکی بسیاری وجود دارد که کشاورز با استفاده از آن ها می تواند از عناصر موجود در خاک مزرعه به اطلاعات مهمی برای کشاورزی دست پیدا کند. به طورمثال ممکن است میزان یک ماده مغذی در خاک شما کاهش پیدا کرده باشد و شما از طریق این دستگاه بتوانید به موقع آن ماده مغذی را به خاک زمین کشاورزی خود اضافه کنید.

2- ماشین آلات پیشرفته :

امروزه در کشاورزی پیشرفته ماشین آلات مدرنی استفاده می شود که قابلیت های متعددی را دارا می باشند. این ماشین آلات توانسته اند جایگزین امور پرمشغله در زمین های کشاورزی شوند و کشاورزی را آسان، ارزان و ایمن کنند.

3- نرم افزار ها و داده های علمی :

یکی دیگر از عناصر اصلی در کشاورزی هوشمند نرم افزارها و داده های علمی هستند که به کمک آن ها می توان فیزیولوژی گیاهان و همچنین سلامت خاک را آنالیز کرد. حتی نرم افزار های مدیریتی مانند Germon Manager Systems به وجود آمده که می توانند در مدیریت زمین های زراعی بسیار موثر باشند، مخصوصا سیستم Germon Manager System که در مدیریت مصرف آب مزرعه می تواند سبب صرفه جویی در مصرف آب شود.

به عبارت دیگر این نرم افزار ها به طور دقیق می توانند استراتژی کشاورزی شما را به روز کنند و با استفاده داده های به روز سبب پیشرفت و افزایش بهره وری در مزرعه شما شوند.

4- بیوتکنولوژی گیاهی و فناوری نانو :

یکی از فناوری هایی که امروزه در کشور های توسعه یافته و همچنین در حال توسعه استفاده می شود، بیوتکنولوژی گیاهی است.

در وقع این فناوری ترکیبی از علوم زیستی و دانسته های پزشکی، کشاورزی و فنی مهندسی است که می تواند نقش مهمی در مزارع داشته باشد. به طور مثال امروزه با استفاده از بیوتکنولوژی گیاهی دانشمندان توانسته اند تا گیاهان را در برابر آفات و همچنین بیماری های گیاهی مقاوم کنند. همچنین فناوری نانو نیز کاربرد های موثری را در زمین های کشاورزی دارد که در ادامه مقاله بیش تر به آن ها می پردازیم. 

برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه کشاورزی مدرن می توانید به سایت زیر مراجعه کرده و با جزئیات بیش تر و کامل در این حوزه به کسب دانش بپردازید.

https://digishimi.com/index.aspx?Article=Modern-agriculture



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا زارع

انواع ساروج

ساروج نمونه ای از مصالح قدیمی است که در گذشته کاربردهای فراوانی داشته است. در یک تعریف کلی می توان گفت ساروج ترکیبی از آهک و خاکستر می باشد می باشد که با آب و گل مخلوط شده و پس از خشک شدن در کوره می سوزانند. در مرحله بعد آن را به شکل خاکستر در آورده و در آب حل می کنند. در این مرحله آهک آن به سنگ آهک محکمی تبدیل می شود. ساروج یکی از ابتکارات معماری ایرانی در دوره های گذشته است بسیار زیاد است در گذشته اهمیت بسیار زیادی را داشته و از آن جهت ساخت حوض ، آب انبار ، برکه گرمابه ، بنای خانه و سد استفاده می‌کردند.

انواع ساروج کدامند؟

ساروج را عموما از لحاظ ملات و سختی دسته بندی می کنند. ساروج ها از لحاظ ملات به انواع ملات سرد و ملات گرم طبقه بندی می شوند و از لحاظ سختی به سه نوع ساروج سخت، نیمه سخت و نرم طبقه بندی می نمایند. 

ساروج بر اساس استحکام و مقاومت آن ها ها نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. یکی از مستحکم ترین انواع ساروج که در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت، ساروج سیاه می باشد. بعد از ساروج سیاه، نمونه های سفید، خاکستری و طوسی از مستحکم ترین ساروج هایی است که مورد استفاده قرار می گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بیتا زارع

بهترین گوشی زیر یک میلیون 2021

گوشی‌های هوشمند تبدیل به بخش مهمی از زندگی مردم شده‌اند. شاید 15 سال قبل کسی انتظارش را نداشت روزی برسد که همه مردم یک تلفن همراه شخصی برای خودشان داشته باشند. آن زمانی که تلفن همراه یک وسیله لوکس به حساب می‌آمد. امروزه به همراه داشتن یک گوشی تلفن همراه هوشمند برای هر فردی لازم شده است و کمتر کسی را می توان یافت که از این نوع دستگاه ها به همراه نداشته باشد. گوشی های هوشمند در انواع مختلف و با امکانات متفاوت وجود دارند که همین موضوع سبب شده تا رده قیمتی آن ها نسبت به یکدیگر متفاوت باشد. ما در این مطلب کسانی که را که قصد خرید بهترین گوشی با قیمتی حدود 1 میلیون تومان دارند، راهنمایی می کنیم.

برای خرید بهترین گوشی زیر یک میلیون 2021 اکوموبایل می تواند گزینه ای ایده آل برای انتخاب و تهیه موبایل باشد. این مرکز یکی از مراجع معتبر تهیه گوشی های هوشمند است که آنها را با قیمتی استثنایی و رقابتی به دست مصرف کننده می رساند. شما می توانید با مشاهده انواع مدل های گوشی های زیر یک میلیون تومان و با در نظر گرفتن میزان دقیق بودجه خود، گزینه مناسبی را با قیمت مناسب و گارانتی شرکتی تهیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()